Webinar breed ondernemerschap

10 december 2019
Hoe richt je onderwijs zo in dat dit daadwerkelijk ondernemendheid bij studenten uitlokt?
Steeds meer opleidingen besteden aandacht aan het ontwikkelen van ondernemerschapsvaardigheden of een ondernemende houding van studenten. Dit gaat verder dan studenten stimuleren een start-up, een eigen bedrijf te beginnen. Het gaat over waardecreatie: het zien van kansen en hier iets mee doen. Breed ondernemerschap gaat over “inhoud, methoden en activiteiten die bijdragen aan de ontwikkeling van motivatie, ervaringen en uiteindelijke competenties om ondernemend te kunnen handelen en te participeren in waardecreatie processen” (Moberg, 2014).
In dit webinar gaan de onderzoekers in op wat breed ondernemerschap is. En laten zij zien hoe ze gekomen zijn tot een set aan ontwerpprincipes voor Ondernemerschapsonderwijs. Met verschillende voorbeelden illustreren ze hoe deze principes – die ze beschrijven als ‘schuifjes’ waar je meer of minder van in je onderwijs kunt aanbrengen – er in de onderwijspraktijk uit kunnen zien. Tijdens en ook na dit webinar dagen de onderzoekers je uit om je eigen ondernemerschapsonderwijs langs deze schuifjes te leggen. Waar ligt de focus van jullie ondernemerschapsonderwijs? En wat ontdek jij over waar het beter kan?
Sprekers
Judith Gulikers en Thomas Lans zijn universitair docent bij Wageningen University & Research
Bekijk hier het webinar over breed ondernemerschap terug.
Neem contact op voor meer informatie
Lissa Groenewoud
Lissa Groenewoud
Lissa draagt als projectmedewerker zorg voor een goed verloop van verschillende projecten. Ze brengt graag structuur aan in projectplanningen en projectdossiers. Ze heeft een groot aanpassingsvermogen en kan snel schakelen. Lissa is collegiaal en klantvriendelijk en werkt graag oplossingsgericht om zo tot een succesvol resultaat te komen. Daarnaast beschikt ze over ruime ervaring met het Office-pakket.
Drs. Ilona Koning
Drs. Ilona Koning
Expertise van Ilona is kennis verspreiden. Kennis uit onderzoek brengt zij op toegankelijke manier onder de aandacht. Voor ogen staat: wie moet deze kennis kunnen benutten en hoe bereik je dat het best? Haar werk kenmerkt zich door soepele en zorgvuldige communicatie, afgestemd op de beoogde doelgroep.