Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo

Home » Portfolio » Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo
Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo 2017-11-06T16:34:08+00:00

Project Description

Deel deze publicatie Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email

Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo

De sector mbo aan zet?!

Auteur(s): José Hermanussen & Patricia Brouwer
Publicatiedatum: juli 2016

De zorg voor onderwijskwaliteit is tegenwoordig een prominent onderwerp binnen mbo-instellingen. De mbo-sector zet diverse instrumenten in om de kwaliteit van onderwijs te waarborgen. Hoe effectief zijn die eigenlijk? Ecbo heeft hier onderzoek naar gedaan.

De onderzoekers keken daarbij speciaal naar audits in het kader van kwaliteitszorg. Het Kwaliteitsnetwerk mbo was als belangrijke stakeholder betrokken bij dit onderzoek. De auditsystematiek die in dit netwerk centraal staat, vormde het hart van de studie. Bij dit netwerk zijn veertig roc’s, vakscholen en aoc’s aangesloten.

Het doel van dit onderzoek was op basis van empirische bevindingen bij te dragen aan de vormgeving van effectieve instrumenten voor borging van de kwaliteit van het onderwijs in het mbo.

Deze publicatie bespreekt de aanpak en belangrijkste resultaten van het onderzoek, waarmee tevens een beeld wordt geschetst van prangende discussies en dilemma’s die spelen in de auditpraktijk.

Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Onderzoeker(s)

Drs. José Hermanussen
Drs. José HermanussenSenior onderzoeker
06-10970839
Dr. Patricia Brouwer
Dr. Patricia BrouwerSenior onderzoeker
06-12235587

Gerelateerde publicaties

Gerelateerd nieuws

412, 2018

SPRONG Educatief in januari 2019 open

By | 4 december 2018|Categories: Kennisverspreiding|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor SPRONG Educatief in januari 2019 open

SPRONG Educatief in januari 2019 open

In januari 2019 lanceren het NRO en Regieorgaan SIA het programma SPRONG Educatief. Hiermee zetten de regieorganen in op een structurele verbinding van regionale en nationale samenwerkingsverbanden op één thema binnen het praktijkgerichte onderwijsonderzoek. Het doel is te zorgen voor concentratie van de beschikbare onderzoekscapaciteit op de belangrijkste uitdagingen van het onderwijs, en daarmee voor het versterken van de kwaliteit en impact van het praktijkgerichte onderwijsonderzoek.

Gerelateerd events

Heeft u een vraag aan ons?

 
 
Deel deze publicatie Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email