Synthese van leren en innoveren

Home » Portfolio » Synthese van leren en innoveren
Synthese van leren en innoveren2017-05-11T10:18:15+02:00

Project Description

Synthese van leren en innoveren

Onderzoek waarin een aantal innovatieaanpakken wordt doorgelicht.

Auteur(s): Marjan Glaudé, Fred Verbeek (Kohnstamm Instituut) en Haske Vlokhoven (ecbo)
Publicatiedatum: oktober 2009

Om onderwijsinstellingen te ondersteunen bij succesvol innovatiebeleid hebben verschillende subsidieverstrekkers monitor- en auditaanpakken ontwikkeld.

Deze M&A-methodieken zijn erop gericht om onderwijsinstellingen te activeren via systematische reflectie zelf op een valide en betrouwbare manier de voortgang en opbrengsten van innovatieprocessen vast te stellen en te benutten voor (bij)sturing. De gedachte is dat de methodieken kennis opleveren die de instellingen in staat stelt hun handelen te verbeteren. Innoveren en leren worden expliciet met elkaar verbonden waardoor, zo is de veronderstelling, onderwijsinstellingen in de toekomst succesvol met innovatie bezig kunnen zijn.

Synthese van leren en innoveren
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Gerelateerde publicaties

2019-06-14T10:56:00+02:00

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Hoewel opleidingsteams in het mbo ‘aan zet’ zijn, vinden zij het niet eenvoudig om verantwoordelijkheid te nemen voor (het verbeteren van) de onderwijskwaliteit. De vraag is hoe mbo-instellingen opleidingsteams hierbij beter kunnen ondersteunen.

Gerelateerd nieuws

1306, 2019

Ecbo partner in drie nieuwe langlopende praktijkgerichte onderzoeken

Door |13 juni 2019|Categorie(ën): Kennisverspreiding, Mbo-organisatie|Reacties uitgeschakeld voor Ecbo partner in drie nieuwe langlopende praktijkgerichte onderzoeken

Ecbo partner in drie nieuwe langlopende praktijkgerichte onderzoeken

Drie onderzoeksprojecten, waarin ecbo participeert, zijn geselecteerd door de Programmaraad voor Praktijkgericht Onderzoek van het NRO. Lees verder om te zien om welke onderzoeksprojecten het gaat.

606, 2019

Onderwijsinnovatie met moderne ICT in het mbo

Door |6 juni 2019|Categorie(ën): Mbo-organisatie|Reacties uitgeschakeld voor Onderwijsinnovatie met moderne ICT in het mbo

Onderwijsinnovatie met moderne ICT in het mbo

Onze samenleving verandert continu, onder andere door ontwikkelingen op ICT-gebied. Ook scholen willen graag gebruiken maken van recente ontwikkelingen, om zo effectiever onderwijs te kunnen geven. Goed inzicht in waarvoor en op welke wijze scholen hun onderwijs innoveren met ICT die bijdraagt aan het beter leren van studenten is essentieel.

406, 2019

Online cursus kritisch denken

Door |4 juni 2019|Categorie(ën): Docent in het beroepsonderwijs, Mbo-organisatie|Reacties uitgeschakeld voor Online cursus kritisch denken

Online cursus kritisch denken

Kritisch denken in het mbo? Gisteren lanceerde Kennispunt Burgerschap mbo een gratis online cursus voor mbo-docenten. Ecbo ontwikkelde de cursus. Vol werkvormen, vlogs van onderwijsprofessionals & persoonlijke reflectievragen.

Heeft u een vraag aan ons?