Synthese van leren en innoveren

Home » Portfolio » Synthese van leren en innoveren
Synthese van leren en innoveren2017-05-11T10:18:15+02:00

Project Description

Synthese van leren en innoveren

Onderzoek waarin een aantal innovatieaanpakken wordt doorgelicht.

Auteur(s): Marjan Glaudé, Fred Verbeek (Kohnstamm Instituut) en Haske Vlokhoven (ecbo)
Publicatiedatum: oktober 2009

Om onderwijsinstellingen te ondersteunen bij succesvol innovatiebeleid hebben verschillende subsidieverstrekkers monitor- en auditaanpakken ontwikkeld.

Deze M&A-methodieken zijn erop gericht om onderwijsinstellingen te activeren via systematische reflectie zelf op een valide en betrouwbare manier de voortgang en opbrengsten van innovatieprocessen vast te stellen en te benutten voor (bij)sturing. De gedachte is dat de methodieken kennis opleveren die de instellingen in staat stelt hun handelen te verbeteren. Innoveren en leren worden expliciet met elkaar verbonden waardoor, zo is de veronderstelling, onderwijsinstellingen in de toekomst succesvol met innovatie bezig kunnen zijn.

Synthese van leren en innoveren
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Gerelateerde publicaties

2019-02-27T12:21:33+02:00

De ‘blik van buiten’: kennisinfrastructuur en professionalisering van het mbo

De ‘blik van buiten’: de kennisinfrastructuur en professionalisering van het middelbaar beroepsonderwijs

De essays zijn oorspronkelijk in 2012 geschreven en zijn vervolgens herzien in 2015/16, waarbij alle auteurs tot de conclusie kwamen dat de kennisinfrastructuur onder invloed van budgettaire verschuivingen en de introductie van nieuwe publiek-private samenwerkingen voortdurend sterk verandert.

2017-10-04T21:25:48+02:00

De achtergrond van verschillen tussen studenten op mbo-niveau 3 en 4

Vier casestudies in de opleiding Maatschappelijke Zorg

Het uitgangspunt van dit onderzoek was een vraag uit de praktijk. Wat zijn de specifieke kenmerken voor niveau 3 mbo-studenten met betrekking tot curriculum ontwerp? Kunnen we rekening houden met specifieke kenmerken die niveau 3 studenten hebben ten opzichte van de andere niveaus bij het ontwerpen, indelen en organiseren van het curriculum? Deze vraag is gesteld door een mbo-professional aan het online loket: de Kennisrotonde. Bestaande literatuur bleek ontoereikend. In dit onderzoek werden daarom casestudies uitgevoerd om achtergrondinformatie te verzamelen over de specifieke kenmerken van niveau 3 mbo-studenten.

Gerelateerd nieuws

1804, 2019

Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

By |18 april 2019|Categories: Mbo-organisatie|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

Wij zijn op zoek naar een senior onderzoeker in leren. Is deze vacature je op het lijf geschreven? Dan komen wij graag met jou in contact.

Gerelateerd events

Heeft u een vraag aan ons?