Rapportage monitor MBO-Ambitie Programma 2008

Home » Portfolio » Rapportage monitor MBO-Ambitie Programma 2008
Rapportage monitor MBO-Ambitie Programma 20082016-12-21T21:25:32+02:00

Project Description

Rapportage monitor MBO-Ambitie Programma 2008

Met 28 instellingen binnen het mbo zijn afspraken gemaakt over deelname.

Auteur(s):
Arjan van der Meijden en Paul Steehouder
Publicatiedatum:
maart 2010

Het Platform Bèta Techniek heeft met 28 instellingen binnen het mbo afspraken gemaakt over deelname aan het MBO-Ambitie Programma.

Het programma heeft als doel instellingen, kenniscentra en bedrijven te stimuleren het bètatechnisch mbo-onderwijs zo aantrekkelijk te maken dat meer jongeren kiezen voor bètatechnische opleidingen (ambitieprogramma.nl). Met als doel: in 2010 zijn er 15% meer deelnemers in techniek dan in 2003.

Voor het MBO-Ambitie Programma wordt gebruik gemaakt van monitor en audit (M&A). Voorwaarde voor deelname aan het Ambitieprogramma is dat scholen gebruik maken van deze instrumenten. Uitgangspunt is dat scholen hun leer- en reflectievermogen versterken door zelf kritisch te reflectern op voortgang en resultaten van het MBO-Ambitie Programma binnen hun eigen instelling.

Rapportage monitor MBO-Ambitie Programma 2008
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Gerelateerde publicaties

2019-02-27T12:21:33+02:00

De ‘blik van buiten’: kennisinfrastructuur en professionalisering van het mbo

De ‘blik van buiten’: de kennisinfrastructuur en professionalisering van het middelbaar beroepsonderwijs

De essays zijn oorspronkelijk in 2012 geschreven en zijn vervolgens herzien in 2015/16, waarbij alle auteurs tot de conclusie kwamen dat de kennisinfrastructuur onder invloed van budgettaire verschuivingen en de introductie van nieuwe publiek-private samenwerkingen voortdurend sterk verandert.

2017-10-04T21:25:48+02:00

De achtergrond van verschillen tussen studenten op mbo-niveau 3 en 4

Vier casestudies in de opleiding Maatschappelijke Zorg

Het uitgangspunt van dit onderzoek was een vraag uit de praktijk. Wat zijn de specifieke kenmerken voor niveau 3 mbo-studenten met betrekking tot curriculum ontwerp? Kunnen we rekening houden met specifieke kenmerken die niveau 3 studenten hebben ten opzichte van de andere niveaus bij het ontwerpen, indelen en organiseren van het curriculum? Deze vraag is gesteld door een mbo-professional aan het online loket: de Kennisrotonde. Bestaande literatuur bleek ontoereikend. In dit onderzoek werden daarom casestudies uitgevoerd om achtergrondinformatie te verzamelen over de specifieke kenmerken van niveau 3 mbo-studenten.

Gerelateerd nieuws

1804, 2019

Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

By |18 april 2019|Categories: Mbo-organisatie|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

Wij zijn op zoek naar een senior onderzoeker in leren. Is deze vacature je op het lijf geschreven? Dan komen wij graag met jou in contact.

Gerelateerd events

Heeft u een vraag aan ons?