Ontwikkelmodel voor Hybride leeromgevingen in het Beroepsonderwijs

Home » Portfolio » Ontwikkelmodel voor Hybride leeromgevingen in het Beroepsonderwijs
Ontwikkelmodel voor Hybride leeromgevingen in het Beroepsonderwijs 2016-12-21T21:19:34+00:00

Project Description

Deel deze publicatie Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email

Ontwikkelmodel voor Hybride leeromgevingen in het Beroepsonderwijs

In kaart brengen van de mate van hybriditeit

Auteur(s): Ilya Zitter & Aimée Hoeve, m.m.v. Erica Aalsma
Publicatiedatum: maart 2011

Bij Hybride leeromgevingen wordt gestreefd naar het integreren van het beste van twee werelden: de sterke kanten van het schoolse leren en de sterke kanten van leren op de werkplek.

Deze tussenpublicatie bouwt voort op Analyse 1.0 en in deze versie staat het ontwikkelmodel voor hybride leeromgevingen centraal. Met dit model kan de mate van hybriditeit in kaart worden gebracht. Het ontwerpmodel is gevalideerd in twee expertsessies. Vervolgens is het toegepast bij zeven hybride omgevingen.

Ontwikkelmodel voor Hybride leeromgevingen in het Beroepsonderwijs
Download publicatie

Onderzoeker(s)

Gerelateerde publicaties

2018-11-07T12:23:45+00:00

Kwaliteit en kwantiteit van docenten

Kwaliteit en kwantiteit van docenten

In dit paper brengen we een aantal actuele ontwikkelingen en onderzoeksresultaten in het beroepsonderwijs in kaart. Zowel vanuit het perspectief van docenten, instructeurs en praktijkopleiders, als vanuit het perspectief van beginnende docenten, masteropgeleide en gepromoveerde docenten. Al deze onderwijsprofessionals en de studenten die zij opleiden verdienen een aantrekkelijk beroepsperspectief en een goede voorbereiding daarop.

2018-07-26T16:41:09+00:00

Quickscan 6 – Evaluatie sectorplannen

Quickscan 6

Werkgevers- en werknemersorganisaties worden voor maximaal de helft van de kosten ondersteund door de overheid in hun plannen om mensen aan het werk te krijgen en te houden. Ecbo voert samen met SEO Economisch Onderzoek de monitoring en evaluatie van deze Regeling Cofinanciering Sectorplannen uit.

2018-04-17T18:28:38+00:00

Evaluatie nieuwe bekostiging vavo

In opdracht van ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Ecbo heeft in opdracht van het ministerie van OCW een evaluatieonderzoek uitgevoerd naar de wijziging in de bekostiging van het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Over het algemeen heeft de wijziging in de bekostiging van het vavo positief uitgepakt: het aanbod is behouden gebleven, de invloed van de gemeente op het toelatingsbeleid is verdwenen en de toegankelijkheid is gewaarborgd. Aandachtspunten zijn de kleinere instellingen en het groeiend aantal zorgleerlingen die drukken op de infrastructuur en bekostiging van het vavo.

Gerelateerd nieuws

412, 2018

SPRONG Educatief in januari 2019 open

By | 4 december 2018|Categories: Kennisverspreiding|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor SPRONG Educatief in januari 2019 open

SPRONG Educatief in januari 2019 open

In januari 2019 lanceren het NRO en Regieorgaan SIA het programma SPRONG Educatief. Hiermee zetten de regieorganen in op een structurele verbinding van regionale en nationale samenwerkingsverbanden op één thema binnen het praktijkgerichte onderwijsonderzoek. Het doel is te zorgen voor concentratie van de beschikbare onderzoekscapaciteit op de belangrijkste uitdagingen van het onderwijs, en daarmee voor het versterken van de kwaliteit en impact van het praktijkgerichte onderwijsonderzoek.

Gerelateerd events

Debat excellentie en talentontwikkeling

22 januari 2019 @ 17:00 - 19:00

Webinar Kritisch Denken

1 februari 2019 @ 12:00 - 12:45

Domile februari 2019

7 februari 2019 @ 15:30 - 17:30

Heeft u een vraag aan ons?

 
 
Deel deze publicatie Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email