Leren in hybride leeromgevingen

Home » Portfolio » Leren in hybride leeromgevingen
Leren in hybride leeromgevingen2016-12-21T21:24:34+02:00

Project Description

Leren in hybride leeromgevingen

Hoe leren in een hybride leeromgeving vorm krijgt.

Auteur(s): Joke Huisman, Elly de Bruijn, Liesbeth Baartman, Ilya Zitter en Erica Aalsma
Publicatiedatum:
mei 2010

Het beroepsonderwijs kent van oudsher twee leeromgevingen: de school en de beroepspraktijk.

Bij een hybride leeromgeving worden school en beroepspraktijk samengebracht tot één leeromgeving. Theorie en praktijk, denken en doen worden verweven in tijd en plaats. De verkenning Leren in hybride leeromgevingen in het beroeps­onderwijs bestaat uit twee delen. Het praktijkdeel beschrijft hoe leren in een hybride leeromgeving vorm krijgt. Het theoretische deel geeft een overzicht aan inzichten uit de wetenschappelijke literatuur.

Leren in hybride leeromgevingen
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Gerelateerde publicaties

2019-02-27T12:21:33+02:00

De ‘blik van buiten’: kennisinfrastructuur en professionalisering van het mbo

De ‘blik van buiten’: de kennisinfrastructuur en professionalisering van het middelbaar beroepsonderwijs

De essays zijn oorspronkelijk in 2012 geschreven en zijn vervolgens herzien in 2015/16, waarbij alle auteurs tot de conclusie kwamen dat de kennisinfrastructuur onder invloed van budgettaire verschuivingen en de introductie van nieuwe publiek-private samenwerkingen voortdurend sterk verandert.

2017-10-04T21:25:48+02:00

De achtergrond van verschillen tussen studenten op mbo-niveau 3 en 4

Vier casestudies in de opleiding Maatschappelijke Zorg

Het uitgangspunt van dit onderzoek was een vraag uit de praktijk. Wat zijn de specifieke kenmerken voor niveau 3 mbo-studenten met betrekking tot curriculum ontwerp? Kunnen we rekening houden met specifieke kenmerken die niveau 3 studenten hebben ten opzichte van de andere niveaus bij het ontwerpen, indelen en organiseren van het curriculum? Deze vraag is gesteld door een mbo-professional aan het online loket: de Kennisrotonde. Bestaande literatuur bleek ontoereikend. In dit onderzoek werden daarom casestudies uitgevoerd om achtergrondinformatie te verzamelen over de specifieke kenmerken van niveau 3 mbo-studenten.

Gerelateerd nieuws

1804, 2019

Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

By |18 april 2019|Categories: Mbo-organisatie|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

Vacature ecbo: Senior Onderzoeker in leren

Wij zijn op zoek naar een senior onderzoeker in leren. Is deze vacature je op het lijf geschreven? Dan komen wij graag met jou in contact.

Gerelateerde events

Heeft u een vraag aan ons?