Leren & Werken; de balans opgemaakt

Home » Portfolio » Leren & Werken; de balans opgemaakt
Leren & Werken; de balans opgemaakt2016-12-21T21:14:10+02:00

Project Description

Leren & Werken; de balans opgemaakt

Op weg naar een duurzame infrastructuur voor leren en werken.

Auteur(s): Anneke Westerhuis en Marja van den Dungen
Publicatiedatum: mei 2011

De Projectdirectie Leren & Werken, een samenwerkingsverband tussen de ministeries van OCW en SZW, heeft de afgelopen vijf jaar stevig ingezet op een leven lang leren. Tijd om de balans op te maken.

Scholing speelt een belangrijke rol bij het krijgen en behouden van een baan. Met deze gedachte is in 2005 de Projectdirectie Leren & Werken opgericht. Met verschillende stimuleringsregelingen werd een impuls gegeven vaan de ontwikkeling van een duurzame infrastructuur voor leren en werken.

Samenwerking

Regionale en sectorale samenwerkingsverbanden richtten zich op de realisatie van duale trajecten (leren en werken tegelijkertijd op de werkvloer) of EVC-trajecten (erkennen van verworven competenties). Achterliggend doel was het realiseren van een duurzame samenwerking tussen de verschillende partijen, zodat ook na het einde van de subsidieregeling (eind 2010) een blijvende infrastructuur bestaat voor leren en werken in de regio.

Verduurzaming

Ecbo volgde de inspanningen van de verschillende regionale en sectorale projecten in de periode 2007 – 2010. Vier monitoronderzoeken zijn gebundeld in de eindrapportage Leren & Werken; de balans opgemaakt. De nadruk ligt op verduurzaming. De rapportage bevat leerpunten en succesfactoren die bijdragen aan het ontstaan van een duurzame samenwerking tussen de projectpartijen na afloop van de subsidieregeling.

Leren en Werken; de balans opgemaakt
Drs. Anneke Westerhuis
Drs. Anneke WesterhuisManaging onderzoeker
06-54647140

Gerelateerde publicaties

2019-09-13T13:28:51+02:00

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Hoewel opleidingsteams in het mbo ‘aan zet’ zijn, vinden zij het niet eenvoudig om verantwoordelijkheid te nemen voor (het verbeteren van) de onderwijskwaliteit. De vraag is hoe mbo-instellingen opleidingsteams hierbij beter kunnen ondersteunen.

Gerelateerd nieuws

1009, 2019

Motiveren van laaggeletterden

Door |10 september 2019|Categorie(ën): Mbo-organisatie|Tags: , |Reacties uitgeschakeld voor Motiveren van laaggeletterden

Een literatuurstudie naar succesvolle interventies. In Nederland hebben ruim 2,5 miljoen volwassenen moeite met taal en rekenen. Vanuit het actieprogramma Tel mee met Taal is een 2-jarig onderzoek uitgevoerd dat een bijdrage moet leveren aan het terugdringen van het aantal mensen met taal- en rekenvaardigheden onder basisniveau.

Gerelateerd events

Webinar Vraagarticulatie 14 november

14 november @ 15:30 - 16:30

mbo-diner Duurzaam #hoedan?

14 november @ 17:30 - 21:00

Dag van het mbo

18 november

Heeft u een vraag aan ons?