Leren & Werken; de balans opgemaakt

Home » Portfolio » Leren & Werken; de balans opgemaakt
Leren & Werken; de balans opgemaakt2016-12-21T21:14:10+02:00

Project Description

Leren & Werken; de balans opgemaakt

Op weg naar een duurzame infrastructuur voor leren en werken.

Auteur(s): Anneke Westerhuis en Marja van den Dungen
Publicatiedatum: mei 2011

De Projectdirectie Leren & Werken, een samenwerkingsverband tussen de ministeries van OCW en SZW, heeft de afgelopen vijf jaar stevig ingezet op een leven lang leren. Tijd om de balans op te maken.

Scholing speelt een belangrijke rol bij het krijgen en behouden van een baan. Met deze gedachte is in 2005 de Projectdirectie Leren & Werken opgericht. Met verschillende stimuleringsregelingen werd een impuls gegeven vaan de ontwikkeling van een duurzame infrastructuur voor leren en werken.

Samenwerking

Regionale en sectorale samenwerkingsverbanden richtten zich op de realisatie van duale trajecten (leren en werken tegelijkertijd op de werkvloer) of EVC-trajecten (erkennen van verworven competenties). Achterliggend doel was het realiseren van een duurzame samenwerking tussen de verschillende partijen, zodat ook na het einde van de subsidieregeling (eind 2010) een blijvende infrastructuur bestaat voor leren en werken in de regio.

Verduurzaming

Ecbo volgde de inspanningen van de verschillende regionale en sectorale projecten in de periode 2007 – 2010. Vier monitoronderzoeken zijn gebundeld in de eindrapportage Leren & Werken; de balans opgemaakt. De nadruk ligt op verduurzaming. De rapportage bevat leerpunten en succesfactoren die bijdragen aan het ontstaan van een duurzame samenwerking tussen de projectpartijen na afloop van de subsidieregeling.

Leren en Werken; de balans opgemaakt
Download publicatie
Drs. Anneke Westerhuis
Drs. Anneke WesterhuisManaging onderzoeker
06-54647140

Gerelateerde publicaties

2019-06-14T10:56:00+02:00

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Hoewel opleidingsteams in het mbo ‘aan zet’ zijn, vinden zij het niet eenvoudig om verantwoordelijkheid te nemen voor (het verbeteren van) de onderwijskwaliteit. De vraag is hoe mbo-instellingen opleidingsteams hierbij beter kunnen ondersteunen.

Gerelateerd nieuws

1806, 2019

Data derde editie leergang Teacher in the Lead bekend!

Door |18 juni 2019|Categorie(ën): Docent in het beroepsonderwijs, Kennisverspreiding|Tags: , , |Reacties uitgeschakeld voor Data derde editie leergang Teacher in the Lead bekend!

Derde editie leergang Teacher in the Lead

Ben jij docent in het mbo en heb jij een voortrekkersrol? Ben jij een teacher in the lead, ben je trots op je vak en wil je goed op de hoogte zijn  van de actuele ontwikkelingen in de (beleids)context van het mbo? Meld je dan nu aan voor de derde editie van de mini-leergang ‘Teacher in the Lead’.

1306, 2019

Ecbo partner in drie nieuwe langlopende praktijkgerichte onderzoeken

Door |13 juni 2019|Categorie(ën): Kennisverspreiding, Mbo-organisatie|Reacties uitgeschakeld voor Ecbo partner in drie nieuwe langlopende praktijkgerichte onderzoeken

Ecbo partner in drie nieuwe langlopende praktijkgerichte onderzoeken

Drie onderzoeksprojecten, waarin ecbo participeert, zijn geselecteerd door de Programmaraad voor Praktijkgericht Onderzoek van het NRO. Lees verder om te zien om welke onderzoeksprojecten het gaat.

Gerelateerd events

Domile september 2019

13 september @ 15:30 - 17:30

symposium Leeromgeving van de Toekomst

19 september @ 09:30 - 18:30

Domile oktober 2019

10 oktober @ 15:30 - 17:30

Heeft u een vraag aan ons?