Cedefop – vierde onderzoeksrapport

Cedefop – vierde onderzoeksrapport2017-06-29T11:36:58+02:00

Project Description

Cedefop – vierde onderzoeksrapport

December 2009 – Het vierde Cedefop- onderzoeksrapport is een synthese van de voorgaande rapporten.

Cedefop: vierde research rapport
December 2009 – Het vierde Cedefop onderzoeksrapport is een synthese van de voorgaande rapporten.

Cedefop waarschuwt voor een trial-and-error benadering in het Europese onderwijsbeleid. Er wordt volgens Cedefop té weinig gestuurd op de resultaten van onderzoek, waardoor de modernisering van het Europese beroepsonderwijs stagneert.

Het rapport is beschikbaar in het Engels. Lees het persbericht.

Cedefop - vierde onderzoeksrapport

Onderzoeker(s)

Gerelateerde publicaties

2016-12-21T21:15:58+02:00

Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects

Succes van samenwerking stimuleert landen tot verdere hervormingen in beroepsonderwijs

Cedefop’s nieuwste rapport, 'A bridge to the future: European policy for vocational education and training 2002-10', is gepresenteerd tijdens de ministeriële bijeenkomst op dinsdag 7 december in Brugge. Het rapport laat zien welke vooruitgang de afgelopen acht jaar is geboekt dankzij Europese samenwerking op het gebied van beleid op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding.

2016-12-21T21:21:01+02:00

Cedefop: ‘A bridge to the future: European policy for vocational education and training 2002-10’

Succes van samenwerking stimuleert landen tot verdere hervormingen in beroepsonderwijs

Cedefop’s nieuwste rapport, 'A bridge to the future: European policy for vocational education and training 2002-10', is gepresenteerd tijdens de ministeriële bijeenkomst op dinsdag 7 december in Brugge. Het rapport laat zien welke vooruitgang de afgelopen acht jaar is geboekt dankzij Europese samenwerking op het gebied van beleid op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding.

Gerelateerd nieuws

1210, 2017

Specialistische vakmensen hebben de beste kansen op arbeidsmarkt

Door |12 oktober 2017|Categorie(ën): Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor Specialistische vakmensen hebben de beste kansen op arbeidsmarkt

Specialistisch opgeleide mbo-vakmensen hebben de beste baankansen en aantrekkelijk werk. Dat is tegen de verwachting in: vaak wordt gedacht dat smal opgeleiden het moeilijker krijgen op de arbeidsmarkt naarmate ze ouder worden, omdat hun vaardigheden sneller verouderen. Deze nieuwe bevinding blijkt uit onderzoek door een consortium bestaande uit ROA, AMCIS, Kohnstamm Instituut en ecbo. In het onderzoek is in kaart gebracht aan welk type vakmanschap van middelbaar opgeleiden behoefte is op de arbeidsmarkt en wat dit betekent voor de inrichting van het mbo.

1809, 2017

Kennisatelier – Ontwerp het beroepsonderwijs van morgen

Door |18 september 2017|Categorie(ën): Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt|Tags: |Reacties uitgeschakeld voor Kennisatelier – Ontwerp het beroepsonderwijs van morgen

Meld je nu aan

Platform Opleider2025 verbindt opleiders en praktijkbegeleiders in het mbo die samen dit mooie onderwijs vormgeven. Ecbo organiseert in samenwerking met Platform Opleider2025 dit Kennisatelier. Het biedt opleiders en praktijkbegeleiders tools en handvatten om ze te ondersteunen bij het ontwerpen van beroepsgericht onderwijs.

1506, 2017

Opleiden voor een dynamisch beroep: organiseren en professionaliseren voor responsiviteit

Door |15 juni 2017|Categorie(ën): Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt|Tags: , , |Reacties uitgeschakeld voor Opleiden voor een dynamisch beroep: organiseren en professionaliseren voor responsiviteit

Onderzoeksvoorstel binnen thema dynamische arbeidsmarkt is gehonoreerd

In dit onderzoek wordt de ontwikkeling van een responsief protocol opgepakt door een consortium van Gelderse mbo-instellingen. De aansluiting tussen mbo-opleidingen en werkveld staat onder druk door snelle maatschappelijke en technologische ontwikkelingen. Docenten(-teams) moeten responsief zijn ten opzichte van die ontwikkelingen: actueel beroepsonderwijs vraagt samenwerking met het werkveld om de opleidingen adaptief in te richten.

Gerelateerde bijeenkomsten

Heeft u een vraag aan ons?