Podcast #5 Differentiatie en gepersonaliseerd leren

Een podcastserie van Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO)

Podcast aflv. 5 gepersonaliseerd leren

21 december 2021

Als je tegemoet wilt komen aan de individuele leerbehoeften en leerambities van studenten in het mbo, dan is gepersonaliseerd leren belangrijk. Maar hoe doe je dat, wat heeft de student er aan? Wat moet de docent weten en kunnen? En wat is gepersonaliseerd leren niet?

Daarover praten we in ‘Praktijk ontmoet onderzoek en vice versa’. In deze podcast gaan een docent en een onderzoeker, en dit keer ook een student, met elkaar in gesprek over een thema uit het beroepsonderwijs.

Gasten: 

  • John Schobben (kartrekker van de werkgroep Gepersonaliseerd Leren bij MBO 2030)
  • Chris Ihlen (Startup college MBO Rijnland)
  • Jonathan Stokvis (student Startup College)
  • Moderator: Sandra Beugel, director advies van ECBO

De podcast ‘Differentiatie en gepersonaliseerd leren’ is onderdeel van de serie ‘Praktijk ontmoet onderzoek en vice versa’. In deze ECBO-podcastserie gaan docenten en onderzoekers met elkaar in gesprek over een thema uit het beroepsonderwijs.

Abonneer op de ECBO-podcastserie via jouw favoriete app: SpotifyiTunes of SoundCloud.

Meer weten over leren en werken in opleidingsteams in het mbo? Neem dan een kijkje via onderstaande links:

Drieluik en Onderwijskennis.nl

De podcast is deel van een van de drie drieluiken die ECBO in 2021 organiseert. Naast de podcast bestaat het drieluik uit een webinar en een lezingencarrousel. De lezing vindt plaats op 14 januari 2022 en aanmelden is binnenkort mogelijk. Het eerste drieluik ging over het thema Hybride leeromgevingen en het tweede drieluik over Leren en werken in teams.

Het drieluik sluit aan op de themapagina ‘Leren en werken in opleidingsteams’ op Onderwijskennis.nl. Deze pagina rondom differentiatie en gepersonaliseerd leren in begin 2022 beschikbaar.

Kennisverspreidingsprogramma

Het drieluik en de themapagina zijn onderdeel van het programma ‘Kennisverspreiding beroepsonderwijs’ dat ECBO uitvoerde met subsidie van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO).