Dr. Pieter Baay
Dr. Pieter Baay
Pieter levert als senior onderzoeker een bijdrage aan betekenisgeving en vormgeving van toekomstgericht onderwijs. Met 21ste-eeuwse, loopbaan-, en burgerschapsvaardigheden als focus. Door een mix van analytisch vermogen en toegankelijkheid staat hij krachtig in verbinding met wetenschap en praktijk.
Publicatie overzichtDr. Johan Coenen
Dr. Johan Coenen
Johan is een gepromoveerd onderzoeker met 14 jaar ervaring in wetenschappelijk, beleids- en contractonderzoek op het gebied van onderwijs en arbeidsmarkt. Zijn expertise ligt o.a. op het gebied van analysemethoden- en technieken, het schrijven van rapporten en publiceren van resultaten, het ontwikkelen van vragenlijsten en het opzetten van gedegen experimenten, waarmee effectevaluaties causale effecten kunnen meten. Johan is een zeer ervaren onderzoeker, geïnteresseerd in o.a. de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt en docentkwaliteit. Johan heeft gewerkt als post-doctoraal onderzoeker aan de Maastricht University. Hij heeft onder andere onderzoek gedaan naar de rol van persoonskenmerken bij studieprestaties aan de universiteit, met gebruik van vignetten om vertekening in het meten van persoonskenmerken te corrigeren. Bij onderzoeksinstituut Etil van de Maastricht University heeft hij o.a. portals opgezet voor onderwijs- en arbeidsmarktdata. Als promovendus schreef hij zijn proefschrift ‘Teacher characteristics and student performance: how teacher ability, gender and instruction styles affect student outcomes in primary education’. Johan heeft tussen 2005 en 2010 bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van Maastricht University onderzoek gedaan voor onder andere de volgende projecten: o.a. Parlementaire onderzoekscommissie onderwijsvernieuwingen (Commissie Dijsselbloem), PIAAC, WO-monitor, HBO-monitor, Voortijdig schoolverlaters, Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt, De arbeidsmarkt naar opleiding en beroep tot 20xx en de Arbeidsmarktmonitor Metalektro. Johan is nauwkeurig, geïnteresseerd, heeft gevoel voor humor, is analytisch en een echt teamplayer.
Dr. Karien Coppens
Dr. Karien Coppens
Karien heeft veel ervaring met vraagstukken en onderzoeken op het snijvlak van beleid, praktijk en onderzoek. Naast proceservaring, heeft ze expertise opgebouwd rondom thema’s als inclusief onderwijs, (onderwijs)loopbanen, ondersteuning van een leven lang ontwikkelen en het gebruik van data. Ze is een onderzoeker die graag verbindt en organiseert.
Publicatie overzichtAnnemiek Cox
Annemiek Cox
Annemiek heeft ruim twintig jaar ervaring als documentalist, informatiespecialist en is expert in (digitale) kennisverspreiding/communicatie/social media/nieuwsbrieven binnen beroepsonderwijs en een leven lang leren in binnen- en buitenland. Ze heeft kennis van en ervaring met projectondersteuning, literatuuronderzoek en deskresearch.
Huub Dekkers
Huub Dekkers
Huub is de gedreven en ervaren (onderwijs)bestuurder van Stichting CINOP-ecbo. Hij is verantwoordelijk geweest voor diverse succesvolle verandertrajecten, altijd van visie tot en met executie. Daarnaast heeft hij onderzoeks- en advieservaring opgedaan in binnen- en buitenland, op het gebied van onderwijs, de toekomstige arbeidsmarkt en de kracht van de regio.
Dr. Bart Kleine Deters
Dr. Bart Kleine Deters
Bart is een breed geïnteresseerde senior onderzoeker. Als jurist en bestuurskundige heeft hij een interessante combinatie van vaardigheden, zowel kwalitatief als kwantitatief. Zo combineerde hij diepgravende analyse van onderwijswetgeving met statistische impactevaluatie voor z’n promotieonderzoek aan United Nations University in Maastricht. Zijn ervaring als docent helpt hem om scherp te blijven op praktische toepasbaarheid van onderzoeksresultaten.
Drs. Joost Franssen
Drs. Joost Franssen
Joost werkt op de scharnierpunten Onderwijs, Economie, Arbeidsmarkt. Hij verbindt partijen en werkt resultaatgericht. Als verandermanager hanteert hij een enthousiasmerende stijl. Hij begeleidt directies en teams over governance, kwaliteitszorg visie/teamontwikkeling. Hij beschikt over gezag, daadkracht, een vlotte pen en een gezonde dosis humor.
Lissa Groenewoud
Lissa Groenewoud
Lissa draagt als projectmedewerker zorg voor een goed verloop van verschillende projecten. Ze brengt graag structuur aan in projectplanningen en projectdossiers. Ze heeft een groot aanpassingsvermogen en kan snel schakelen. Lissa is collegiaal en klantvriendelijk en werkt graag oplossingsgericht om zo tot een succesvol resultaat te komen. Daarnaast beschikt ze over ruime ervaring met het Office-pakket.
Anita Hagen
Anita Hagen
Anita is als ervaren onderzoeker gespecialiseerd in het signaleren en duiden van ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en leven lang ontwikkelen. Ze richt zich op learning & development bij organisaties en onderzoekt en adviseert welke methoden en oplossingen bijdragen aan het continue ontwikkelen van medewerkers zodat zij hun waarde op de arbeidsmarkt behouden.
Drs. Jose Hermanussen
Drs. Jose Hermanussen
Jose Hermanussen heeft ruim 18 jaar ervaring in het beleids- en praktijkgericht onderwijsonderzoek. Haar methodologische expertise is breed en omvat zowel de uitvoering van casestudies en surveyonderzoek als proces-, effect- en verklarende evaluaties. Inhoudelijk is ze gespecialiseerd in vraagstukken op het vlak van organisatie, beleid en bestuur van mbo-instellingen in relatie tot versterking van onderwijskwaliteit, docentprofessionalisering en regionale samenwerking. Zij heeft specifieke ervaring met onderzoek naar de doorwerking of impact van interventies.
Publicatie overzichtDr. Sanne van Herpen
Dr. Sanne van Herpen
Sanne (Ph.D.) is managing onderwijskundig onderzoeker met ervaring in wetenschappelijk, beleids- en contractonderzoek op het gebied van toegankelijk (hoger) onderwijs. Vanuit gedegen onderzoek streeft zij naar concrete verbeteringen in de onderwijspraktijk en in het onderwijsbeleid. Haar expertise ligt rondom transitiemomenten in de schoolloopbaan (instroom, doorstroom, uitval), leergedrag van studenten, en de kwaliteit van de leeromgeving en toetsing. Haar methodologische ervaring is breed en omvat onder andere vragenlijstonderzoek, interview- en case studies, quasi-experimenteel onderzoek en literatuurstudies. Sanne is nieuwsgierig, analytisch, en een kritisch constructieve gesprekspartner om tot innovatieve oplossingen te komen.
Tessa Houwing
Tessa Houwing
Tessa is een energieke en doortastende consultant. Ze zet haar doe- en denkkracht in voor innovatievraagstukken in het onderwijs. Door haar expertise in veranderkunde en projectmanagement, weet ze vragen en resultaten te concretiseren. Met haar creativiteit en positiviteit kan ze verduidelijken, verbinden en beweging creëren.
Evie Jansens
Evie Jansens
Evie werkt als onderzoeksassistent bij ECBO. Haar werkzaamheden bestaan uit gegevensverzameling en -verwerking. Evie streeft naar perfectie en levert kwalitatief goed werk af. Zij houdt zich ook bezig met de organisatie achter het uitzetten van enquêtes en zij ondersteunt de onderzoekers bij het verwerken van de analyses van onderzoeksgegevens.
Drs. Karel Kans
Drs. Karel Kans
Karel Kans is een ervaren onderzoeker en specialist in de aansluiting tussen arbeidsmarkt en beroepsonderwijs. Karel laat feiten spreken boven belangen. Dat doet hij in evaluatieonderzoek, maar ook als hij met diverse belangengroepen werkt aan een gezamenlijke visie op een goede aansluiting tussen opleidingen en de behoefte van de arbeidsmarkt.
Publicatie overzichtDrs. Ilona Koning
Drs. Ilona Koning
Expertise van Ilona is kennis verspreiden. Kennis uit onderzoek brengt zij op toegankelijke manier onder de aandacht. Voor ogen staat: wie moet deze kennis kunnen benutten en hoe bereik je dat het best? Haar werk kenmerkt zich door soepele en zorgvuldige communicatie, afgestemd op de beoogde doelgroep.
Dr. lr. Thomas Lans
Dr. lr. Thomas Lans
Thomas levert als senior onderzoeker bij ECBO een bijdrage aan responsief onderwijs met een focus op 21ste-eeuwse vaardigheden en ondernemende gedrag. Door een mix van ervaring, analytisch vermogen, en oplossingsgerichtheid slaat hij snel bruggen tussen wetenschap, onderwijs en bedrijfsleven.
Ester Scholten MA
Ester Scholten MA
Ester is een breed inzetbare adviseur die haar creativiteit en kennis graag inzet om bij te dragen aan verbetering van het onderwijs. Haar focus ligt op professionalisering van (beginnende) docenten, taalonderwijs en innovatieve onderwijstrajecten.
Annemarie Groot, MA
Annemarie Groot, MA
Annemarie is als onderzoeker gespecialiseerd in basisvaardigheden. Zij werkt oplossingsgericht en is sterk in het verbinden van onderzoek aan de praktijk. Annemarie doet zowel kwalitatief onderzoek als kwantitatieve analyses. Ze heeft een achtergrond als docent en consultant en weet goed de vertaalslag te maken naar de betekenis voor het onderwijs.
Publicatie overzichtLinda Medendorp MA
Linda Medendorp MA
Linda is in haar werk als onderwijskundig en veranderkundige adviseur gefascineerd door leren en ontwikkelen van professionals en organisaties. Ze heeft brede ervaring in en rondom het beroepsonderwijs. Linda hanteert een pragmatisch aanpak rondom thema’s als opleiden van docenten, ontwikkeling van teams, leiderschap en samenwerking tussen organisaties.
Alicia Suiker MA
Alicia Suiker MA
Alicia is een creatieve en betrokken communicatieadviseur. Ze gebruikt haar analytisch denkvermogen graag om de verschillende (online) mediakanalen op de juiste manier in te zetten. Door haar internationale ervaringen in contentmarketing en onderwijs met elkaar te combineren weet zij communicatie toegankelijk en inspirerend te maken voor de doelgroep.
Jeroen Kraan MEd
Jeroen Kraan MEd
Jeroen is een daadkrachtige en analytisch sterke consultant die werkt aan integrale vraagstukken over onderwijsverbetering. Zijn expertise van didactiek, team- en curriculumontwikkeling en veranderkunde leiden tot duidelijke resultaten. Jeroen weet draagvlak te creëren voor verandering door zijn sociale intelligentie en open communicatie.
Lotte Nieuwenhuis MSc.
Lotte Nieuwenhuis MSc.
De werkstijl van Lotte kan worden omschreven als nauwkeurig met de nodige flexibiliteit. In haar projecten werkt zij in de rol van consultant, vol enthousiasme naar resultaat. Dit doet zij door in gesprek te blijven met verschillende stakeholders. Inhoudelijke expertise heeft zij op de thema’s flexibel onderwijs en validering van toetsing en examinering.
Ronald Ferket Msc.
Ronald Ferket Msc.
Ronald’s werk richt zich op het ontwikkelen van data gestuurde oplossing. Zijn passie voor data vertaalt zich in onuitputtelijke enthousiasme en creatieve invalshoeken. In zijn projecten slaagt hij erin om gecombineerde databronnen te vertalen naar gebruikstoepassing zoals dashboards en innovatieve voorspelmodellen.
Tara Schoemaker MSc.
Tara Schoemaker MSc.
Tara werkt als adviseur vooral op vraagstukken rondom professionalisering van docenten, 21ste-eeuwse vaardigheden en op het thema basisvaardigheden. Ze kent de onderwijspraktijk van zowel vo – als mbo-scholen vanuit haar ervaring als trainer, docent en projectleider. Om onderwijsverbeteringen te realiseren verbindt ze praktijkervaringen graag aan onderliggende onderwijsvisies. Tara is organisatorisch sterk en benadert een vraagstuk graag op multidisciplinaire wijze.
Willeke Lucius MSc.
Willeke Lucius MSc.
In haar werk als adviseur en programmamanager zorgt Willeke voor structuur, overzicht en inzicht. Ze is analytisch, sterk verbindend en oplossingsgericht. Ze heeft een scherp oog voor procesoptimalisaties. Ze draait haar hand niet om voor complexe projecten met meerdere stakeholders. Door haar achtergrond in project- en verandermanagement in het onderwijs is zij zich bewust van de belangen die spelen binnen onderwijs ecosystemen en instellingen. Ze belicht van nature meerdere perspectieven en oplossingsrichtingen en weet complexe zaken eenvoudig te verwoorden. Ze weet een fijne sfeer te creëren in de samenwerking met anderen. Door haar positieve instelling en interesse in de ander komt ze snel tot de kern en weet ze met haar collega’s mooie resultaten te leveren.
Hedvig Niehoff
Hedvig Niehoff
Hedvig is een bevlogen en ervaren directeur. Zij heeft ervaring met verandertrajecten, weet visie en strategie te ontwikkelen en te verbinden aan implementatie en operatie, opdat beoogde resultaten bereikt kunnen worden. Rode draad in haar werkwijze is het zoeken naar en aangaan van verbinding en het werken vanuit het wederzijdse belang en eigenaarschap. Dit doet zij samen met onderwijsinstellingen en partners bij de overheid. Met oog voor de menskant en cultuur in de organisatie geeft ze met veel enthousiasme leiding aan de Nederlandse marktteams bij CINOP, en geeft ze sturing aan de verdere ontwikkeling van de expertisecentra ECBO (onderzoek) en ECIO (inclusief onderwijs en studentenwelzijn).
Maaike van Rijswijck
Maaike van Rijswijck
Dr. Sandra Wagemakers
Dr. Sandra Wagemakers
Sandra heeft als gepromoveerd onderzoeker sterk ontwikkelde kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksvaardigheden. Met haar enthousiasme en analytische blik heeft ze oog voor de directe toepasbaarheid van informatie. Sandra gelooft in de kracht van onderzoek en de doorwerking daarvan in de praktijk. Door haar bijdrage in onderzoek en kennisbenutting, weet ze concrete en inspirerende ideeën ten behoeve van betere kennisdeling toe te passen in andere situaties. Door kennisgedreven te werken, kunnen we onderwijs beter vormgeven. Als onderzoeker heeft Sandra ervaring met thema’s als kennisbenutting, onderzoekende houding en onderwijsinnovaties met ICT.
Publicatie overzichtDrs. Anneke Westerhuis
Drs. Anneke Westerhuis
Anneke is als ervaren onderzoeker en projectleider op vele terreinen thuis. Behalve onderzoek voor internationale organisaties als de Europese Commissie, OECD en CEDEFOP werkt ze met docenten aan het inrichten van onderzoek als teamactiviteit in het mbo. Ze verkent graag nieuwe wegen om samen tot nieuwe oplossingen te komen.