Impuls aan kennisgedreven onderwijsontwikkeling in het mbo: de treinmetafoor als kijk- en ontwikkelkader

Auteurs:

Pieter Baay, Anje Ros en Sandra Wagemakers

Publicatiedatum:


Thema:

Onderwijsorganisatie

APA-referentie:

Baay, P., Ros, A., & Wagemakers, S. (2021). Impuls aan kennisgedreven onderwijsontwikkeling in het mbo: de treinmetafoor als kijk- en ontwikkelkader. Whitepaper. ’s-Hertogenbosch: ECBO.

Korte samenvatting:

Dit whitepaper is bedoeld voor iedereen die in het mbo een impuls wil geven aan kennisgedreven onderwijsontwikkeling: het gebruiken en benutten van onderzoek. We beschrijven het belang van kennisgedreven onderwijsontwikkeling voor het mbo en laten zien hoe dit concreet plaats kan vinden. Met de metafoor van onderwijsontwikkeling als rijdende trein formuleren we vragen die teams (MT) aan zichzelf kunnen stellen om na te gaan in welke mate en op welke wijze kennisgedreven onderwijsontwikkeling in hun eigen opleiding plaatsvindt. Dit whitepaper zet aan tot reflectieve dialoog in opleidingen, om de volgende stap naar kennisgedreven onderwijsontwikkeling te zetten.

Download de onderzoekspublicatie

Gerelateerde items

ECBO ondersteunt zelfevaluatie convenanten vermindering lerarentekort po in G5