Leren in hybride leeromgevingen

Hoe leren in een hybride leeromgeving vorm krijgt

Auteurs:

Joke Huisman, Elly de Bruijn, Liesbeth Baartman, Ilya Zitter & Erica Aalsma

Publicatiedatum:


Thema:

Onderwijsorganisatie

APA-referentie:

Huisman, J., De Bruijn, E., Baartman, L., Zitter, I., & Aalsma, E. (2010). Leren in hybride leeromgevingen. Utrecht/'s-Hertogenbosch: ECBO.

Korte samenvatting:

Het beroepsonderwijs kent van oudsher twee leeromgevingen: de school en de beroepspraktijk. Bij een hybride leeromgeving worden school en beroepspraktijk samengebracht tot één leeromgeving. Theorie en praktijk, denken en doen worden verweven in tijd en plaats. De verkenning Leren in hybride leeromgevingen in het beroeps­onderwijs bestaat uit twee delen. Het praktijkdeel beschrijft hoe leren in een hybride leeromgeving vorm krijgt. Het theoretische deel geeft een overzicht aan inzichten uit de wetenschappelijke literatuur.

Download de onderzoekspublicatie