Focus op raakvlakken
Empirisch onderzoek draagt bij aan samenwerking beroepsonderwijs-bedrijfsleven
Auteurs:
Ellis Andriessen
Publicatiedatum:
Thema:
Arbeidsmarkt - Onderwijs
APA-referentie:
Andriessen, E. (2008). Focus op raakvlakken. Profiel, december 2008 (9), 22-24.
Korte samenvatting:
Eén van de belangrijkste ambities van het beroepsonderwijs is het versterken van de samenwerking met het regionaal bedrijfsleven. De snelheid waarmee de kenniseconomie zich momenteel ontwikkelt, maakt dat er inmiddels sprake is van een ?sense of urgency?. Kennis uit onderzoek kan substantieel bijdragen aan de versterking van regionale samenwerking. In Profiel vertelt programmaleider José van den Berg voor welke uitdagingen de samenwerking tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven staat. Van den Berg is ervan overtuigd dat onderzoek een wezenlijke rol kan spelen bij het begeleiden van innovatie- en veranderingsproceduressen.
Download de onderzoekspublicatieVoor meer informatie neem contact op
Drs. Karel Kans
Drs. Karel Kans
Karel Kans is een ervaren onderzoeker en specialist in de aansluiting tussen arbeidsmarkt en beroepsonderwijs. Karel laat feiten spreken boven belangen. Dat doet hij in evaluatieonderzoek, maar ook als hij met diverse belangengroepen werkt aan een gezamenlijke visie op een goede aansluiting tussen opleidingen en de behoefte van de arbeidsmarkt.
Publicatie overzichtIr. Hester Smulders
Ir. Hester Smulders
Hester is senior onderzoeker bij ECBO. Zij richt zich op de samenwerking tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven. Hoe samenwerking wordt vormgegeven en hoe onderwijs aansluit op ontwikkelingen in het werkveld. Zij vindt het van belang dat kennis die voorhanden is wordt benut en wordt gedeeld.
Dr. Sandra Wagemakers
Dr. Sandra Wagemakers
Sandra heeft als gepromoveerd onderzoeker sterk ontwikkelde kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksvaardigheden. Met haar enthousiasme en analytische blik heeft ze oog voor de directe toepasbaarheid van informatie. Sandra gelooft in de kracht van onderzoek en de doorwerking daarvan in de praktijk. Door haar bijdrage in onderzoek en kennisbenutting, weet ze concrete en inspirerende ideeën ten behoeve van betere kennisdeling toe te passen in andere situaties. Door kennisgedreven te werken, kunnen we onderwijs beter vormgeven. Als onderzoeker heeft Sandra ervaring met thema’s als kennisbenutting, onderzoekende houding en onderwijsinnovaties met ICT.
Publicatie overzicht