De volgende stap
Startrapportage tweede tranche VM2, jaar 1
Auteurs:
Renée van Schoonhoven & Dennis Heijnens
Publicatiedatum:
Thema:
Instroom-doorstroom-uitstroom
APA-referentie:
Van Schoonhoven, R., & Heijnen, D. (2009). De volgende stap – startrapportage tweede tranche VM2, jaar 1. ’s-Hertogenbosch/Amsterdam: ECBO.
Korte samenvatting:
Het VM2-experiment is bedoeld om na te gaan of méér leerlingen hun startkwalificatie halen als zij één doorlopende leerlijn doormaken van de basisberoepsgerichte leerweg naar niveau 2. Een leerlijn in de vorm van één traject, dat wordt aangeboden op en vanuit één onderwijslocatie en dat wordt verzorgd door één onderwijsteam. In het experiment wordt informatie verzameld ten behoeve van latere besluitvorming over dit thema.
Download de onderzoekspublicatieVoor meer informatie neem contact op
Ronald Ferket Msc.
Ronald Ferket Msc.
Ronald’s werk richt zich op het ontwikkelen van data gestuurde oplossing. Zijn passie voor data vertaalt zich in onuitputtelijke enthousiasme en creatieve invalshoeken. In zijn projecten slaagt hij erin om gecombineerde databronnen te vertalen naar gebruikstoepassing zoals dashboards en innovatieve voorspelmodellen.
Drs. Jose Hermanussen
Drs. Jose Hermanussen
Jose Hermanussen heeft ruim 18 jaar ervaring in het beleids- en praktijkgericht onderwijsonderzoek. Haar methodologische expertise is breed en omvat zowel de uitvoering van casestudies en surveyonderzoek als proces-, effect- en verklarende evaluaties. Inhoudelijk is ze gespecialiseerd in vraagstukken op het vlak van organisatie, beleid en bestuur van mbo-instellingen in relatie tot versterking van onderwijskwaliteit, docentprofessionalisering en regionale samenwerking. Zij heeft specifieke ervaring met onderzoek naar de doorwerking of impact van interventies.
Publicatie overzichtDr. Karien Coppens
Dr. Karien Coppens
Karien heeft veel ervaring met vraagstukken en onderzoeken op het snijvlak van beleid, praktijk en onderzoek. Naast proceservaring, heeft ze expertise opgebouwd rondom thema’s als inclusief onderwijs, (onderwijs)loopbanen, ondersteuning van een leven lang ontwikkelen en het gebruik van data. Ze is een onderzoeker die graag verbindt en organiseert.
Publicatie overzicht