De praktijk als kennisbasis

Monitor ter ondersteuning van de innovatie van het beroepsonderwijs.

Auteurs:

José van den Berg, Cees Doets & Anneke Westerhuis

Publicatiedatum:


Thema:

Arbeidsmarkt - Onderwijs

APA-referentie:

Van den Berg, J., Doets, C., & Westerhuis, A. (2008). De praktijk als kennisbasis: Monitoring ter ondersteuning van de innovatie van het beroepsonderwijs. 's-Hertogenbosch: CINOP.

Korte samenvatting:

CINOP heeft een onderzoeksmethodiek ontwikkeld voor de monitoring van innovatiearrangementen. Aan de ontwikkeling van deze methodiek ligt de aloude vraag ten grondslag hoe de relatie tussen onderzoek en praktijk, tussen kennisontwikkeling en kennistoepassing, verbeterd kan worden. In deze publicatie wordt die onderzoeksmethodiek uitgewerkt, die is ontwikkeld voor de monitoring van innovaties in het beroepsonderwijs. Deze methodiek is in het perspectief van de kennisontwikkeling geplaatst. Het design van een monitor is uitgewerkt en aangegeven is welke kennis door de monitoring wordt gegenereerd.

Download de onderzoekspublicatie

Voor meer informatie neem contact op