Symposium | Denk vanuit jouw expertise mee met pre-promovendi

 

Mbo promotie onderzoek pre-promovendi

17 februari 2021 13:30 - 17 februari 2020 16:00

Hybride | online en innovatiehuis in ’s-Hertogenbosch

Op 17 februari vindt een symposium plaats, waarin docenten en andere mbo-professionals hun onderzoeksvoorstel voor promotieonderzoek presenteren. Na de korte presentatie gaan de toekomstige promovendi graag een constructieve discussie aan met onderzoekers. Doel is om de feedback van onderzoekers mee te nemen in hun onderzoeksvoorstel.

Wij nodigen je uit om vanuit jouw expertise mee te denken met deze veelbelovende pre-promovendi. Meld je aan en draag bij aan het onderzoek van morgen in én door het beroepsonderwijs.

Pre-promotietraject voor docenten in het mbo

In het mbo wordt steeds meer de waarde ingezien van onderzoek. Steeds meer docenten krijgen de kans om onderzoek te doen, bijvoorbeeld in een masternetwerk of binnen practoraten. Dit symposium is onderdeel van de derde leergang van het ‘Pre-promotietraject voor docenten in het mbo’. Het pre-promotietraject ondersteunt docenten die nog een stapje verder willen gaan en promotieonderzoek ambiëren. In deze slotbijeenkomst presenteren toekomstige promovendi het onderzoeksvoorstel waar ze gedurende het traject aan werkten.

Het pre-promotietraject voor mbo-docenten is een initiatief van de Beroepsvereniging MBO, en verzorgd door het ECBO, Hogeschool Utrecht en de Open Universiteit.

Praktische informatie

Datum en locatie                                     
Woensdag 17 februari 2021 om 13:30 – 16:00 uur met aansluitende borrel

Deze hybride bijeenkomst vindt (onder voorbehoud van dan geldende Covid-19 maatregelen) zowel digitaal als fysiek plaats. Let op! Er zijn slechts beperkte plaatsen bij het innovatiehuis in ’s-Hertogenbosch beschikbaar.

Onderwerpen

De onderzoeksvragen van de pre-promovendi beslaan verschillende thema’s die relateren aan het beroepsonderwijs:

  • Docenten als wendbare professionals (Lisa Jansma)
  • Co-Teaching binnen de startkwalificatiefase (Sander Cross)
  • Informeel leren tijdens stage en/of werk in de mbo-opleiding (Nienke Reessink)
  • Invloed van straatcultuur op de ontwikkeling van soft skills in grootstedelijk mbo (Mark Kok)
  • Loopbaankeuzes van mbo-studenten (Ruud Teutelink)
  • Fresh water: how to deal with scarcity in the Netherlands and Ecuador (Judith Ruhe)
  • Kwaliteit van het beroepsgerichte deel van de examinering in het mbo (Jan Jacobs)

Neem voor meer informatie contact op met