Geef je mening over het lerarenregister

/Geef je mening over het lerarenregister

Geef je mening over het lerarenregister

Deel deze publicatie Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email

BVMBO: het debat en de regie over het register hoort bij de docent

De laatste weken is de situatie rondom de onderwijscoöperatie en het lerarenregister veelvuldig in het nieuws geweest en onderwerp van debat in de Tweede Kamer. Ook de PO Raad, VO Raad, MBO Raad en bestuurders lieten zich horen. Onder druk van de Tweede Kamer heeft de Onderwijscoöperatie besloten zich niet meer te bemoeien met het lerarenregister en de ondersteuning van het register terug te geven aan het ministerie.

BVMBO

De BVMBO vindt dat het debat en de regie over het register weer bij de docent moet komen te liggen. Zij roepen docenten op hun mening te laten horen.

Het lerarenregister, wat zijn de afspraken?

Per 1 augustus 2017 is de Wet Beroep Leraren van kracht. Hiermee is de komst van een lerarenregister wettelijk vastgelegd. Wat er in het register komt te staan is niet vastgelegd. Wel staat er vermeld hoe dit tot stand moet komen. Een groep van 24 leraren, gekozen uit het voormalige vrijwillige register, vertegenwoordigt de deelnemers in het nieuwe register. Zij moeten uiteindelijk tot een gedragen voorstel over de inhoud van het register komen namens de beroepsgroep. Deze groep afgevaardigden van de Deelnemersvergadering heeft de naam Lerarenparlement gekregen. Het mbo is hierin met 8 mbo-docenten vertegenwoordigd. In het dossier lerarenregister vind je meer informatie over de actuele ontwikkelingen.

Oproep! Laat je mening horen en vul de vragenlijst in. Je kunt tot 21 mei 2018 reageren.

In juni deelt de BVMBO de resultaten.

Lees hier het bericht op de website van de BVMBO.

Contact over dit onderwerp

Deel deze publicatie Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
2018-04-25T08:17:34+00:00 25 april 2018|Categories: Docent in het beroepsonderwijs|Tags: |