Versterk leerpotentieel van het mbo

Home / Portfolio / Versterk leerpotentieel van het mbo

Project Description

Deel deze publicatie Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

Versterk leerpotentieel van het mbo

Metalen Scharnierpunt: voorbeeld van lerend beroepsonderwijs met cgo-didactiek.

Auteur(s): Ellen Klatter, Marc van der Meer
Publicatiedatum:
juni 2010

De demissionair staatssecretaris van onderwijs heeft terecht een lijst gepubliceerd van relatief zwakke mbo-opleidingen.

Dat hier negatieve beeldvorming over is ontstaan, doet geen recht aan de sector waar zo’n 500.000 jongeren worden opgeleid. Een pleidooi van Ellen Klatter en Marc van der Meer.

De tekst van dit artikel verscheen ingekort op de opinie-pagina van de mbo-krant van juni 2010 (p. 6).

Versterk leerpotentieel van het mbo
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Gerelateerde publicaties

Het PDG-traject herzien

,

Een analyse van de uitwerking van de beleidsmaatregel 'pedagogisch-didactisch getuigschrift'

Veel onderwijsgevenden in het mbo komen uit de beroepspraktijk. Hun praktijkkennis en –vaardigheden zijn belangrijk voor het verzorgen van goed beroepsonderwijs. De kwaliteit van deze zij-instromers staat hoog op de beleidsagenda van OCW.

Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo

,

De sector mbo aan zet?

De zorg voor onderwijskwaliteit is tegenwoordig een prominent onderwerp binnen mbo-instellingen. De mbo-sector zet diverse instrumenten in om de kwaliteit van onderwijs te waarborgen. Hoe effectief zijn die eigenlijk? Ecbo heeft hier onderzoek naar gedaan.

Gerelateerd nieuws

1502, 2017

Aandacht voor kwetsbare jongeren; onderzoek naar effectiviteit van interventies

15 februari 2017|Categorieën: Mbo-organisatie|Tags: , , |Reacties uitgeschakeld voor Aandacht voor kwetsbare jongeren; onderzoek naar effectiviteit van interventies

Aandacht voor kwetsbare jongeren; onderzoek naar effectiviteit van interventies Lezing op conferentie 15 oktober 2015 - Optimaal leren en opleiden in Entree en mbo 2. Wat werkt? Door Rineke Keijzer, promovenda [...]

Gerelateerde events

Heeft u een vraag aan ons?

 
 
Deel deze publicatie Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone