Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen

Home / Portfolio / Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen

Project Description

Deel deze publicatie Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen

Engelstalige paper over hybride leeromgevingen nu ook in het Nederlands

Auteur(s):
 Ilya Zitter en Aimée Hoeve
Publicatiedatum: februari 2013

De samenwerking tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven komt prominent tot uiting in hybride leeromgevingen: een verweving van schools leren en werkplekleren in één leeromgeving. Een thema dat ook internationaal de nodige aandacht krijgt.

Op uitnodiging van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) schreven ecbo-onderzoekers Ilya Zitter en Aimée Hoeve een Engelstalig artikel voor het Innovative Learning Environments-project: ‘Hybrid learning environments: Merging learning and work processes to facilitate knowledge integration and transitions’ (2012, OECD Education Working Papers, No. 81).

Praktijk cases

Deze publicatie is nu ook in het Nederlands beschikbaar: Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen. Met aansprekende cases uit de praktijk: de Waterfabriek en de Middelbare Horeca School van het Koning Willem I College in ’s Hertogenbosch en Sportstad Heerenveen van het Friesland College. Allemaal plekken waar studenten leren en werken onder begeleiding in een authentiek werkproces.

Theoretisch kader

Naast de case studies biedt de publicatie ook een theoretisch kader met aandacht voor het verweven van schools leren en werkplekleren. Dit kader kan behulpzaam zijn om leeromgevingen met een hybride karakter te analyseren en verder te ontwikkelen.

Meer weten?

Download hieronder de publicatie Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen. Ilya Zitter en Aimée Hoeve vertellen meer over het onderwerp in deze aflevering van Onderzoek centraal. Ook organiseerde ecbo – in samenwerking met verschillende partners – bijeenkomsten over hybride leeromgevingen in het Geldmuseum en Hybride werkt!. De onderzoekers presenteerden hun bevindingen ook op internationale conferenties in bijvoorbeeld Brussel en Finland

Engelstalige paper over hybride leeromgevingen nu ook in het Nederlands
Download publicatie
Aanvragen publicatie

Gerelateerde publicaties

Het PDG-traject herzien

,

Een analyse van de uitwerking van de beleidsmaatregel 'pedagogisch-didactisch getuigschrift'

Veel onderwijsgevenden in het mbo komen uit de beroepspraktijk. Hun praktijkkennis en –vaardigheden zijn belangrijk voor het verzorgen van goed beroepsonderwijs. De kwaliteit van deze zij-instromers staat hoog op de beleidsagenda van OCW.

Zorg voor onderwijskwaliteit in het mbo

,

De sector mbo aan zet?

De zorg voor onderwijskwaliteit is tegenwoordig een prominent onderwerp binnen mbo-instellingen. De mbo-sector zet diverse instrumenten in om de kwaliteit van onderwijs te waarborgen. Hoe effectief zijn die eigenlijk? Ecbo heeft hier onderzoek naar gedaan.

Gerelateerd nieuws

1502, 2017

Aandacht voor kwetsbare jongeren; onderzoek naar effectiviteit van interventies

15 februari 2017|Categorieën: Mbo-organisatie|Tags: , , |Reacties uitgeschakeld voor Aandacht voor kwetsbare jongeren; onderzoek naar effectiviteit van interventies

Aandacht voor kwetsbare jongeren; onderzoek naar effectiviteit van interventies Lezing op conferentie 15 oktober 2015 - Optimaal leren en opleiden in Entree en mbo 2. Wat werkt? Door Rineke Keijzer, promovenda [...]

Gerelateerde events

Heeft u een vraag aan ons?

 
 
Deel deze publicatie Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone