Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects

Home / Portfolio / Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects

Project Description

Deel deze publicatie Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects

Augustus 2011 – Internationale review van beleid o.h.g.v. loopbaanbegeleiding voor een leven lang leren in de EU.

Auteur(s): Cedefop
Publicatiedatum: januari 2011

In deze review wordt de balans opgemaakt van hetgeen tot nu toe bereikt is op het gebied van samenwerking binnen loopbaanbegeleiding voor een leven lang leren in de EU. Aan de orde komen beleidscoordinatie, kwaliteitsaspecten, loopbaanvaardigheden en de toegankelijkheid van services. Uit de review blijkt dat er vanaf 2007 een verschuiving heeft plaatsgevonden van sectoraal georiënteerde loopbaanbegeleiding naar een meer intersectorale samenwerking. De uitdaging is om de tot nu behaalde resultaten om te zetten in een praktisch werkend intersectoraal internationaal loopbaanbegeleidingssysteem.

Lees meer

Onderzoeker(s)

Gerelateerde publicaties

Kennisbenutting in het onderwijs

Een literatuurstudie

Met de groei van de kennis over het opleiden in het mbo groeit bij kennisproducenten, kennisaanbieders en kennisgebruikers de belangstelling voor de condities waaronder kennis kan worden benut in het onderwijs. In deze literatuurstudie is verkend hoe wetenschappelijke kennis terechtkomt in de dagelijkse praktijk van onderwijsprofessionals.

Gerelateerd nieuws

711, 2017

Op welke manier evalueert u voortgang in de mbo-klas?

7 november 2017|Categorieën: Kernvaardigheden|Tags: , , , |Reacties uitgeschakeld voor Op welke manier evalueert u voortgang in de mbo-klas?

Doe mee met het onderzoek!

Om doelgericht aan rekenen en Nederlands te kunnen werken is een inschatting van het niveau van de student nodig. Hoe doet u dit? Wat vindt u belangrijk?

511, 2017

Leergang Teacher in the Lead – doe mee!

5 november 2017|Categorieën: Docent in het beroepsonderwijs, Kennisverspreiding|Tags: , , |Reacties uitgeschakeld voor Leergang Teacher in the Lead – doe mee!

Aankondiging Leergang Teacher in the lead

Aan overlegtafels is professionaliteit van de opleider in het mbo al een veel besproken onderwerp. Hoe zorgen we ervoor dat het dat ook wordt binnen de beroepsgroep zelf? Zogeheten ambassadeurs BVMBO en ‘teachers in the lead’ spelen hierin een belangrijke rol. Deze koplopers onder de opleiders in het middelbaar beroepsonderwijs dragen bij aan een sterke beroepsgroep. Zij zijn trots op hun vak en dragen dit ook uit. Zij nemen het voortouw als het gaat om de professionele ontwikkeling van het beroep, en gaan hierover de dialoog aan: met elkaar, met collega-opleiders en met het bestuur van hun mbo-instellingen. Ze zijn – samen met de BVMBO – steeds vaker gesprekspartners aan overlegtafels op landelijk niveau: onder andere bij het ministerie of bij brancheorganisaties. Het is belangrijk dat ambassadeurs BVMBO en teachers in the lead goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen in de (beleids)context van het beroepsonderwijs. Een context die steeds verandert.

Gerelateerd events

Heeft u een vraag aan ons?

 
 
Deel deze publicatie Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone